Dunia MonsterVerse yang dihasilkan oleh studio perfileman Legendary menyaksikan sambutan menggalakkan dari peminat filem. Penampilan Godzilla dan Kong menimbulkan minat yang bukan sedikit di kalangan penonton. Dimulakan dengan filem Godzilla (2014), disambung dengan filem Kong: Skull Island (2017), seterusnya filem Godzilla: King of the Monsters (2019), dan yang terbaharu filem Godzilla vs. Kong (2021). Selain menampilkan raksasa terkenal  seperti Rodan, Mothra dan Ghidorah, ianya turut menampilkan organisasi rahsia Monarch, selain turut memperlihatkan Hollow Earth yang mempunyai ekosistemnya tersendiri dan tempat asal haiwan-haiwan raksasa bergelar Titan.

Kini, telah disahkan yang filem terbaharu dalam dunia filem MonsterVerse itu akan dihasilkan, dan dijadualkan untuk tayangan pada 15 Mac 2024! Namun, perincian filem tersebut masih lagi samar, dan tidak dipastikan plot filem tersebut buat masa ini.

Untuk rekod, kali terakhir penonton filem melihat kelibat Godzilla dan Kong dalam filem Godzilla Vs. Kong (2021), kedua-dua raksasa itu bertarung untuk menunjukkan kekuasaan masing-masing, dan siapa yang layak memegang gelaran King of the Monsters. Namun, mereka akhirnya menyedari ancaman sebenarnya adalah daripada satu entiti bernama Apex Cybernetics yang menghasilkan MechaGodzilla untuk mengambil alih takhta sebagai apex predator, sebelum akhirnya dikalahkan oleh kedua-dua Godzilla dan Kong, menyebabkan mereka 'berdamai' di penghujung filem tersebut. 

Filem terbaharu itu mungkin akan menampilkan ancaman terbaharu untuk kedua-dua Titan tersebut, dan memaksa mereka untuk 'keluar' semula dari  persembunyian. 

Sambungan filem Godzilla Vs. Kong yang masih belum diberi tajuk itu dijadualkan untuk tayangan pada 15 Mac 2024. 


KOMEN ANDA

Previous Post Next Post