Walaupun sambungan filem The Batman arahan Matt Reeves telah diumumkan sejak tahun lepas, namun sehingga kini tidak banyak perincian dikongsikan tentang filem tersebut.

Walau bagaimanapun, dalam satu temubual terbaharu oleh Collider bersama pengarah tersebut, beberapa perkembangan terbaharu telah disahkan.

BERKAITAN: Pembikinan Filem The Batman 2 Disahkan Secara Rasmi

Ketika ditanya tentang sekuel filem The Batman, Reeves menyatakan masih di peringkat memperhalusi skrip. Menurut beliau;

We’re deep in it and my partner and I are writing, Mattson [Tomlin] and I are writing, and it’s really exciting, and I’m really excited about what we’re doing.

Reeves turut menyentuh tentang peranan Robert Pattinson, yang kembali melakonkan watak Bruce Wayne/ Batman dalam filem sekuel itu. Tidak banyak yang didedahkan, namun Reeves ternyata seronok bekerjasama dengan aktor tersebut, dan bersedia untuk lebih mendalami lagi watak kompleks Bruce Wayne/ Batman.

BERKAITAN: Review Filem The Batman (2022) - Masa Tayangan Hampir 3 Jam, Tapi Kami Layan!

Walaupun kebelakangan ini situasi DC Studios kelihatan seperti dalam keadaan terumbang-ambing dan tak menentu, namun kelihatannya yang filem sekuel The Batman ini tidak terjejas dan masih berada di landasan yang betul. 

Selain filem sekuel The Batman ini, turut dikhabarkan yang siri TV berasaskan watak The Penguin — ditunjangi Colin Farrell yang menyambung wataknya dari filem The Batman — juga kini sedang dibangunkan.


KOMEN ANDA

Previous Post Next Post