Karya promo terbaharu yang diperlihatkan untuk papan permainan Trouble menunjukkan beberapa watak yang akan muncul dalam filem Spider-Man: Across the Spider-Verse nanti. Selain watak Miles Morales dan Gwen Stacy (yang sudah tentunya akan muncul dalam filem tersebut), satu watak yang masih belum disahkan tampil dalam filem itu juga nampaknya telah ditampilkan dalam karya promosi tersebut. Watak yang dimaksudkan adalah Scarlet Spider, antara variasi watak superhero tersebut yang amat dikenali di kalangan peminat tegar Spider-Man.

Dalam komik, watak Scarlet Spider, ataupun Ben Reilly, merupakan klon kepada Peter Parker yang dihasilkan dalam makmal oleh Jackal, dan pada awalnya membuat kemunculan dalam komik Marvel di tahun 70-an. Watak tersebut terkenal dengan sut berwarna hitam-merah dan mengenakan hoodie tanpa lengan berwarna biru muda dengan logo labah-labah. 

BERKAITAN: Gambar Pertama Watak Penjahat Utama Filem Spider-Man: Across the Spider-Verse Diperlihatkan

Spider-Man: Across the Spider-Verse akan menampilkan watak Jessica Drew/ Spider-Woman (lakonan oleh Issa Rae), selain Shameik Moore dan Hailee Steinfeld yang akan memberikan suara untuk watak Miles Morales/ Spider-Man dan Gwen Stacy/ Spider-Gwen. Perincian jalan ceritanya masih belum didedahkan, namun yang pastinya ia akan menampilkan beberapa versi Spider-Man dari universe berbeza, seperti mana yang ditampilkan dalam filem Spider-Man: Into the Spider-Verse seperti sebelum ini. 

BERKAITAN: Tajuk Terbaharu Filem Spider-Man: Across the Spider-Verse – Part II Diumumkan

Filem animasi Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018) menampilkan watak utama seorang remaja bernama Miles Morales, yang menjadi Spider-Man dan bergabung tenaga dengan beberapa lagi watak Spider-Man dari universe berbeza untuk menghentikan ancaman jahat. Filem ini telah memenangi Anugerah Academy pada tahun 2019 dalam kategori Filem Animasi Terbaik, selain mencatatkan kutipan keseluruhan sebanyak USD375.5 juta di seluruh dunia.


KOMEN ANDA

Previous Post Next Post