Setelah menanti sekian lama, akhirnya trailer pertama filem Black Adam telah diperlihatkan! Filem yang akan membarisi filem-filem DCEU itu ditunjangi oleh Dwayne Johnson, dan dijadualkan untuk tayangan pada 21 Oktober 2022.

Saksikan trailer Black Adam di bawah:

BERKAITAN: Black Adam Kini Menjalani Sesi Penggambaran Tambahan, Bakal Ditayangkan Oktober 2022

Sinopsis rasmi filem Black Adam adalah seperti berikut:

Nearly 5,000 years after he was bestowed with the almighty powers of the ancient gods— and imprisoned just as quickly—Black Adam (Johnson) is freed from his earthly tomb, ready to unleash his unique form of justice on the modern world.

Selain Dwayne Johnson sebagai Black Adam, filem ini turut menampilkan pelakon-pelakon yang melakonkan watak watak superhero lain seperti Pierce Brosnan (sebagai Doctor Fate), Noah Centineo (sebagai Atom Smasher), Quintessa Swindell (sebagai Cyclone) dan Aldis Hodge (sebagai Hawkman). 

BERKAITAN: Trailer Khas DC Memperlihatkan Pandang Pertama Watak Hawkman, Doctor Fate Dan Atom Smasher

Watak Black Adam adalah berdasarkan watak dari panel komik DC hasil karya oleh Otto Binder dan C.C. Beck, dan filem ini diarahkan oleh Jaume Collet-Serra. Penghasilan filem Black Adam telah diumumkan sejak 2014 lagi, dan tertangguh sejak sekian lama. Jadi sudah tentulah para peminat sangat teruja menantikan filem ini ditayangkan di pawagam.


KOMEN ANDA

Previous Post Next Post