Disney+ secara rasminya mengumumkan pelakon yang akan membawakan watak Poseidon dan Zeus dalam siri Disney+ Percy Jackson and the Olympians! Pelakon yang dimaksudkan adalah Toby Stephens (yang akan melakon watak Poseidon) dan Lance Reddick (melakonkan watak Zeus). 

Mereka berdua adalah tambahan terbaharu kepada senarai pelakon siri berkenaan yang akan melakonkan versi live-action dewa-dewa Greek dalam siri adaptasi TV. Sebelum ini, pelakon-pelakon yang telah disahkan akan tampil sebagai dewa-dewa Greek dalam siri Disney+ berkenaan adalah seperti Jason Mantzoukas (sebagai Dionysus), Adam Copeland atau penggusti WWE Edge (sebagai Ares), Jay Duplass (sebagai Hades), Lin-Manuel Miranda (sebagai Hermes), dan Timothy Omundson (sebagai Hephaestus).

BERKAITAN: Pemegang Watak Utama Siri Disney+ Percy Jackson And The Olympians Diumumkan!

Siri Disney+ Percy Jackson and the Olympians dibintangi oleh Walker Scobell (sebagai Percy Jackson), Leah Sava Jeffries (sebagai Annabeth Chase), Aryan Simhadri (sebagai Grover Underwood), Dior Goodjohn (sebagai Clarisse La Rue), Charlie Bushnell (sebagai Luke Castellan), Virginia Kull (sebagai Sally Jackson) dan Glynn Turman (sebagai Chiron).

Sinopsis siri Disney+ Percy Jackson and the Olympians adalah seperti berikut:

The live-action series tells the fantastical story of the titular 12-year-old modern demigod, Percy Jackson, who’s just coming to terms with his newfound supernatural powers when the sky god Zeus accuses him of stealing his master lightning bolt. Now Percy must trek across America to find it and restore order to Olympus.

Siri Disney+ Percy Jackson and the Olympians akan diarahkan oleh James Bobin dari lakon layar yang ditulis bersama oleh Rick Riordan dan Jon Steinberg, dan berdasarkan buku pertama dari koleksi buku Camp Half-Blood Chronicles karya Riordan.


KOMEN ANDA

Previous Post Next Post