Netflix hari ini mengesahkan penggambaran back-to-back siri Sweet Home musim 2 dan musim 3, yang akan mengembangkan lagi jalan cerita siri tersebut. 

Dibintangi Song Kang dan Lee Jin-wook, Sweet Home musim 2 dan musim 3 akan menampilkan semula barisan pelakon seperti Lee Si-young, Ko Min-si dan Park Kyu-young. Sweet Home musim 2 dan musim 3 ini diarahkan semula oleh pengarah Lee Eung-bok, menyambung semula kisah penghuni Green Home yang terselamat. 

Menurut Lee Fung-bok, beliau berkata:

Season 2 will include a new setting, and the technical details that we could not refine in Season 1 will be further honed in Season 2.

Sweet Home musim 1 ditayangkan di Netflix pada 2020, dan mendapat sambutan menggalakkan dari penonton yang menggemari jalan cerita yang menampilkan raksasa menakutkan dan olahan cerita yang menarik, meletakkan tanda aras baharu untuk siri bergenre raksasa. South China Morning Post menyifatkannya sebagai “grisly fun”, manakala Decider mengajak penonton untuk menonton musim terbaharu Sweet Home ini dan menyifatkannya “Sweet Home distinguishes itself by its setting and its monsters.”

Sweet Home turut memenangi beberapa anugerah antarabangsa, antaranya 2021 Asian Academy Creative Awards (AACA) dan 3rd Asia Contents Awards.


KOMEN ANDA

Previous Post Next Post