Satu lagi filem akan dijadikan siri anime dan ditayangkan di Netflix.


Menurut laporan The Hollywood Reporter, Netflix telah bekerjasama dengan Skydance untuk menghasilkan siri anime baharu berdasarkan filem The Terminator. Menurut Mattson Tomlin yang akan bertindak sebagai penerbit eksekutif:

“Anyone who knows my writing knows I believe in taking big swings and going for the heart. I’m honored that Netflix and Skydance have given me the opportunity to approach Terminator in a way that breaks conventions, subverts expectations and has real guts”.

Filem The Terminator kali pertama ditayangkan pada 1984, menampilkan Arnold Schwarzenegger sebagai cyborg pembunuh dari masa hadapan yang kembali ke masa silam untuk membunuh Sarah Connor (lakonan Linda Hamilton) yang merupakan penyelamat manusia pada masa hadapan ketika dunia dikuasai oleh kepintaran buatan bergelar Skynet. Filem itu kemudiannya disusuli dengan filem kedua, Terminator 2: Judgment Day yang telah memenangi 5 Anugerah Oscars, antaranya Sinematografi Terbaik dan Suntingan Filem Terbaik. Filem terbaharu dalam francais filem Terminator adalah filem Terminator: Dark Fate (2019) yang menemukan semula Arnold Schwarzenegger bersama Linda Hamilton, namun filem berkenaan tidak mendapat sambutan menggalakkan dari peminat.


Berikut adalah kenyataan oleh John Derderian, Naik Presiden Netflix Jepun dan Anime:

“Terminator is one of the most iconic sci-fi stories ever created–and has only grown more relevant to our world over time. The new animated series will explore this universe in a way that has never been done before”.
 
Siri anime The Terminator akan diterbitkan oleh Production I.G., studio animasi di sebalik Ghost in the Shell: SAC_2045. Masih belum dinyatakan bilakah siri anime The Terminator ini akan ditayangkan di Netflix.

KOMEN ANDA

Previous Post Next Post