Selepas penantian yang agak lama, kini Netflix telah mengumumkan tarikh pelancaran salah satu siri live-action yang paling dinanti-nantikan, iaitu Yu Yu Hakusho.

Selepas lebih tiga dekad menangkap imaginasi pembaca, adaptasi live-action manga Yu Yu Hakusho itu akan ditayangkan secara eksklusif di Netflix pada 14 Disember 2023 ini.

Manga asal karya Yoshihiro Togashi itu pertama kali mencetuskan fenomena apabila ia disiarkan dalam Weekly Shonen Jump selama empat tahun bermula pada tahun 1990. Siri live-action ini bakal memberikan nafas baru kepada cerita, dan peminat lama dan baharu, boleh mengharapkan untuk bertemu watak-watak kegemaran mereka dengan cara yang tidak pernah mereka lihat sebelum ini.

Menggunakan strategi satu pasukan produksi global yang unik merentasi Jepun dan Amerika Syarikat—pendekatan yang sama digunakan untuk menyesuaikan manga ONE PIECE yang terkenal—Netflix mengambil tahap komitmen yang sama terhadap kualiti dan keaslian dalam live-action ONE PIECE untuk produksi siri Yu Yu Hakusho.

Selain itu, Netflix turut komited dengan mengumpulkan pasukan antarabangsa untuk membawa kisah epik itu ke skrin, memanfaatkan teknologi CG dan VFX yang paling canggih dari seluruh dunia. Dikenali sebagai "studio VFX paling inovatif di dunia" dan dipuji kerana kerja mereka dalam produksi utama Hollywood, Scanline VFX memainkan peranan penting dalam memberi kehidupan kepada semua watak, kedua-dua manusia dan yokai (roh), sambil menyampaikan urutan aksi pertempuran yang realistik.

Mengambil masa lima tahun untuk menyiapkan produksi Yu Yu Hakusho, pasukan itu berusaha memastikan emosi setiap watak digambarkan dengan tepat dalam adaptasi. Gabungan teknologi terkini dan komitmen untuk menepati bahan sumber sudah tentu menjadikan adaptasi ini menonjol dalam dunia anime live-action.

Jangan lupa saksikan Yu Yu Hakusho pada 14 Disember 2023 hanya di Netflix.

KOMEN ANDA

Previous Post Next Post