The greater the spy, the bigger the lie.

Daripada minda pengarah ternama Matthew Vaughn (francais filem Kingsman, Kick-Ass), kini muncul Argylle, sebuah filem thriller perisikan yang mendebarkan. Saksikan treler filem Argylle di bawah:

Mengisahkan Elly Conway (lakonan Bryce Dallas Howard) yang merupakan pengarang siri novel pengintipan terlaris, yang bahagia dengan kehidupan terpencil di rumahnya dengan hanya ditemani komputer dan kucingnya, Alfie. Tetapi apabila plot buku fiksyen Elly—yang berkisar pada kisah ejen rahsia Argylle dan misinya untuk membongkar sindiket pengintip global—mula mencerminkan tindakan rahsia sebuah organisasi pengintip dalam kehidupan sebenar, malam yang dulunya sunyi di rumahnya kini menjadi satu perkara yang menyesakkan.

Ditemani Aiden (lakonan Sam Rockwell), seorang perisik yang alergik kucing, Elly (yang membawa Alfie dalam beg sandangnya), mereka berdua berlumba merentasi dunia untuk kekal selangkah di hadapan pembunuh, apabila garis antara dunia fiksyen Elly dan dunianya yang sebenar mula kelihatan seakan samar-samar.


Filem Argylle dibarisi pelakon seperti Bryce Dallas Howard, Sam Rockwell, Henry Cavill, John Cena, Dua Lipa, Bryan Cranston dan Sofia Boutella, selain turut menyenaraikan Ariana DeBose, Catherine O’Hara dan Samuel L. Jackson.

Diarahkan oleh Matthew Vaughn, filem Argylle dijadualkan untuk tayangan di pawagam pada 1 Februari 2024.


KOMEN ANDA

Previous Post Next Post