Netflix telah memperlihatkan poster teaser pertamanya untuk K-drama yang dinanti-nantikan, Black Knight, berikutan pendedahan gambaran pertama penghantar legenda 5-8 (lakonan Kim Woo-bin) pada Januari, yang mencetuskan gelombang keterujaan di kalangan peminat di seluruh dunia.

Siri berkenaan mengikuti perjalanan Sa-wol, seorang pelarian, dan lelaki penghantar legenda yang hanya dikenali sebagai 5-8, ketika dia menentang Kumpulan Cheonmyeong yang berkuasa di negara Korea Selatan versi dystopian. Di negara yang dilanda pencemaran udara yang melampau, Korea Selatan tidak lagi boleh didiami manusia tanpa menggunakan topeng oksigen. Dalam dunia tanpa oksigen, lelaki penghantar, yang juga dikenali sebagai Black Knights ditugaskan dengan tugas paling penting - untuk menghantar oksigen dan keperluan kepada 1% penduduk yang masih hidup dalam persekitaran yang bertukar menjadi gurun.

Poster teaser pertama untuk Black Knight memberi gambaran awal terhadap siri berkenaan, dengan dunia yang diselubungi pasir sepenuhnya. Topeng oksigen terpakai dibuang di landskap tandus, berlatarkan runtuhan bangunan tinggi di kejauhan tanpa sebarang tanda-tanda kehidupan. Sosok menyerupai penghantar lagenda 5-8 berjalan meninggalkan sebuah trak besar, memberikan penonton rasa ingin tahu untuk membongkar kisah di sebalik K-drama berkenaan.

Dibintangi barisan pelakon hebat seperti Kim Woo-bin, Song Seung-heon, Kang You-seok, dan Esom, siri Black Knight arahan Cho Ui-Seok akan ditayangkan pada suku kedua 2023 hanya di Netflix.


KOMEN ANDA

Previous Post Next Post