Adaptasi anime yang sangat dinanti-nantikan, Tengoku Daimakyo (atau terjemahannya Heavenly Delusion) akan membuat penampilan sulung di Disney+ Hotstar pada 1 April 2023!

Berdasarkan siri dengan tajuk sama hasil karya Masakazu Ishiguro, Tengoku Daimakyo bermula dengan latar runtuhan di Tokyo sekitar 15 tahun selepas dunia dilanda bencana yang tidak pernah berlaku sebelum ini. Dengan hanya tinggal beberapa kluster tamadun yang kecil dan terpisah, Kiruko terkejut menerima permintaan misteri yang memintanya untuk "bawa anak ini ke Syurga" oleh seorang utusan yang meninggal dunia dengan mengejut. Dengan maklumat yang terhad, Kiruko dan Maru memulakan perjalanan untuk mencari "Syurga", sambil cuba mengelak "Hiruko" - makhluk aneh yang memburu umat manusia yang masih hidup.

Tengoku Daimakyo dibintangi oleh Gen Sato (sebagai Maru), Sayaka Senbongi (sebagai Kiruko) dan Hibiku Yamamura (sebagai Tokio), Tengoku Daimakyo diterbitkan oleh Production I.G., yang bertanggungjawab dalam penghasilan Psycho-Pass dan Ghost In The Shell, dan ditulis oleh Makoto Fukami. Tengoku Daimakyo diarahkan oleh Hirotaka Mori.

Sebagai sebahagian daripada pengumuman tayangan Tengoku Daimakyo, Disney+ Hotstar turut memperlihatkan dua karya seni yang tidak kelihatan sebelum ini, menggambarkan Maru dan Kiruko, dan sekumpulan kanak-kanak yang hidup dalam dunia berdinding yang indah.

Dijadualkan untuk tayangan pada 1 April 2023 dengan episod baharu dikeluarkan setiap hari Sabtu di Disney+ Hotstar, pengumuman tersebut hadir sebagai sebahagian daripada kerjasama strategik Syarikat Walt Disney yang diperluas dengan penerbitan terkemuka Kodansha. Peminat anime Jepun boleh melanggan Disney+ Hotstar hari ini untuk menikmati akses kepada tajuk anime luar biasa lain termasuk Tokyo Revengers: Christmas Showdown Arc, tentang seorang budak jahat yang telah berubah yang menggunakan kuasa yang diperolehnya secara tidak sengaja untuk kembali ke masa lalu dan menyelamatkan teman wanita sekolah menengahnya daripada menjadi dibunuh, serta berjam-jam hiburan bertaraf dunia yang lain.

Mulakan penstriman Tengoku Daimakyo dari 1 April 2023 ini, hanya di Disney+ Hotstar.


KOMEN ANDA

Previous Post Next Post