20th Century Studios membawakan filem Boston Strangler secara eksklusif di saluran Disney+ Hotstar pada 17 Mac 2023 ini!

Diarahkan oleh Matt Ruskin, Boston Strangler mengisahkan tentang kisah wartawan wanita yang membongkar misteri di sebalik pembunuhan bersiri bergelar Boston Strangler sekitar tahun 1960-an. 

Filem Boston Strangler mengisahkan watak Loretta McLaughlin (lakonan Keira Knightley), seorang wartawan untuk akhbar Record-American, yang menjadi wartawan pertama yang merungkai misteri pembunuhan oleh Boston Strangler. Apabila pembunuh misteri berkenaan meragut nyawa demi nyawa, Loretta cuba meneruskan penyiasatannya bersama-sama rakannya Jean Cole (lakonan Carrie Coon), namun mereka terpaksa berdepan dengan masyarakat di zaman itu yang memandang serong kepada wanita berkerjaya. Walaupun begitu, McLaughlin dan Cole meneruskan siasatan dan dengan beraninya menerbitkan kisah pembunuhan tersebut, meletakkan nyawa mereka sendiri dalam bahaya demi membongkar kebenaran di sebalik kejadian pembunuhan bersiri tersebut.   

Boston Strangler dibintangi oleh Keira Knightley, Carrie Coon, Alessandro Nivola, David Dastmalchian, Morgan Spector, Bill Camp, dan Chris Cooper. 

Diarahkan oleh Matt Ruskin, filem Boston Strangler diterbitkan oleh Ridley Scott, Kevin J. Walsh, Michael Pruss, Josey McNamara, dan Tom Ackerley.


KOMEN ANDA

Previous Post Next Post