Walt Disney Studios telah memperlihatkan teaser trailer dan mengumumkan tarikh tayangan untuk filem Pinocchio, filem adaptasi terbaharu mereka arahan Robert Zemeckis. Filem adaptasi dari kisah dongeng kanak-kanak terkenal itu akan ditayangkan di saluran Disney+ mulai 8 September 2022. 

Pinocchio dibintangi oleh Tom Hanks (sebagai Geppetto), Benjamin Evan Ainsworth (sebagai Pinocchio), Joseph Gordon-Levitt (sebagai Jiminy Cricket), Cynthia Erivo (sebagai the Blue Fairy), Luke Evans (sebagai Coachman), Keegan-Michael Key (sebagai Honest John) dan Lorraine Bracco (sebagai Sofia the Seagull, yang merupakan watak baharu khusus untuk filem adaptasi ini).

Saksikan teaser trailer filem Pinocchio di bawah:

Filem live-action Pinocchio ini diarahkan oleh pengarah tersohor, Robert Zemeckis dan berdasarkan buku dongeng kanak-kanak klasik karya penulis Itali, Carlo Collodi. Ianya mengisahkan sebuah boneka kayu berbentuk kanak-kanak lelaki yang mempunyai impian untuk menjadi seorang kanak-kanak sebenar, dan antara moral baik yang disampaikan dalam kisah tersebut adalah kasih sayang antara bapa dan anak, pengorbanan, kesan dan akibat jika bercakap bohong, dan menebus kesilapan diri. 

Filem Pinocchio sebelum ini ditayangkan pada tahun 1940 dalam bentuk animasi, dan telah memenangi 2 Anugerah Academy.


KOMEN ANDA

Previous Post Next Post