Satria Dewa: Gatotkaca merupakan filem terbaharu dari studio perfileman Indonesia, Satria Dewa Studio, dan diarahkan oleh Hanung Bramantyo. Saksikan trailer filem Satria Dewa: Gatotkaca di bawah:

Filem Satria Dewa: Gatotkaca akan menjadi filem pertama dari siri filem Satria Dewa Semesta, yang kelihatanya sebagai percubaan oleh studio berkenaan untuk menghasilkan universe filem superhero mereka yang tersendiri. Universe tersebut dikhabarkan akan dibarisi oleh 8 buah filem.

Filem Satria Dewa: Gatotkaca dibarisi pelakon seperti Rizky Nazar (sebagai Yuda), Yasmin Napper (sebagai Agni), Omar Daniel (sebagai Dananjaya) dan Ali Fikry (sebagai Gege), selain menampilkan pelakon aksi terkenal Indonesia, Yayan Ruhian (sebagai Beceng) dan Cecep Arif Rahman (sebagai Pandega).

Filem Satria Dewa: Gatotkaca pada awalnya dijadualkan untuk tayangan di Indonesia pada Februari 2020, namun telah beberapa kali ditunda. Terbaharu, filem Satria Dewa: Gatotkaca dijadualkan untuk tayangan di pawagam Indonesia mulai 9 Jun 2022.


KOMEN ANDA

Previous Post Next Post