Disney+ Hotstar telah memperlihatkan treler rasmi untuk siri original American Born Chinese, sebuah siri aksi komedi 8 episod yang akan mula ditayangkan pada 24 Mei 2023 ini di Disney+ Hotstar. Siri TV berjenama Disney itu diterbitkan oleh 20th Television.

Berdasarkan novel grafik dengan judul yang sama oleh Gene Luen Yang, American Born Chinese mengisahkan ujian dan kesusahan seorang remaja biasa Amerika yang hidupnya berubah selama-lamanya apabila dia berkawan dengan anak dewa mitos. Ini adalah kisah perjuangan seorang lelaki muda untuk identitinya sendiri, yang diceritakan melalui keluarga, komedi, dan pergerakan Kung-Fu penuh aksi.

Pengembaraan yang akan datang itu menampilkan barisan pelakon antarabangsa terkemuka, termasuk pemenang Anugerah Academy Michelle Yeoh dan Ke Huy Quan (Everything Everywhere All at Once), Ben Wang (Chang Can Dunk), calon Anugerah Emmy Antarabangsa Yeo Yann Yann (Wet Season), Chin Han (Mortal Kombat), Daniel Wu (Reminiscence), bekas juara taekwondo Jimmy Liu dan Sydney Taylor (Just Add Magic).

Memperkenalkan penonton kepada jajaran watak mitos Cina yang ikonik, adalah bintang jemputan seperti calon Anugerah Academy Stephanie Hsu sebagai Shiji Niangniang/ Goddess of Stones, Ronny Chieng sebagai sami Ji Gong, Jimmy O. Yang sebagai Dragon King/ Ao Guang, James Hong sebagai Jade Emperor, Leonard Wu sebagai Niu Mowang/ Bull Demon, dan Poppy Liu sebagai Princess Iron Fan. Siri ini juga menampilkan Lisa Lu sebagai ahli akupunktur Ni Yang dan Rosalie Chiang sebagai aktivis pelajar Suzy Nakamura.

Siri original American Born Chinese diarahkan oleh Destin Daniel Cretton selain turut bertindak sebagai penerbit eksekutif, di samping Melvin Mar dan Jake Kasdan, Erin O'Malley, Asher Goldstein dan Gene Luen Yang.

KOMEN ANDA

Previous Post Next Post