Filem live-action Lilo & Stitch akan dihasilkan? Begitulah laporan oleh portal The Hollywood Reporter, yang menyatakan Dean Fleischer-Camp telah terpilih sebagai pengarah filem remake itu.

Filem live-action Lilo & Stitch versi remake ini telah mula dibangunkan pada 2018, namun tiada apa-apa perkembangan baharu sehinggalah sekarang. Filem sebelum ini yang juga bertajuk Lilo & Stitch ditayangkan pada 2002 dalam versi animasi, dan merupakan filem anumasi ke-42 oleh Disney. Filem tersebut mendapat sambutan menggalakkan, dengan watak Stitch dengan pantas menjadi salah satu maskot ikonik untuk Disney.

Sinopsis filem animasi Lilo & Stitch (2002) sebelum ini adalah seperti berikut:

Lilo is a lonely Hawaiian girl who adopts a small ugly ‘dog,’ whom she names Stitch. Stitch would be the perfect pet if he weren’t in reality a genetic experiment who has escaped from an alien planet and crash-landed on Earth. Through her love, faith, and unwavering belief in ohana, the Hawaiian concept of family, Lilo helps unlock Stitch’s heart and gives him the ability to care for someone else.


KOMEN ANDA

Previous Post Next Post